תנאי שימוש בשירות – 'קליימזי'
- הגדרות:
- למונחים הבאים תהא במסמך זה המשמעות הנקובה לצידם:
"קליימזי" ו/או "החברה" בהתאמה – חברת קליימזי ניהול תאונות בע"מ; ח.פ 517177929
"הרכב" – רכב כהגדרתו בסעיף 1 לפקודת התעבורה [נוסח חדש].
"הלקוח" – בעל הרכב או מי שהוסמך מטעמו במפורש להזמין את השירות. אם כולל הלקוח יותר מאדם או גוף אחד, יכונו גופים או אנשים אלה להלן, ביחד ולחוד "הלקוח".
"תאונת דרכים" – כהגדרתה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975.
"השירות" ו/או ״השירותים״ בהתאמה – תיאום בין הלקוח לבין ספקי שירותי דרך ושירותים נוספים המוצעים על ידי ספקי שירותים לאחר קרות תאונת דרכים, כגון: גרירה, רכב חלופי, תיקון רכב, ניהול אדמיניסטרטיבי של תביעה מול חברת הביטוח, הפניה לעו״ד נזקי גוף וכל שירות תמיכה אחר כמפורט בסעיף 4 להלן, וכפי שיהיו מעת לעת.
"חברת הביטוח" – חברת הביטוח בה מבוטח הרכב, בהתאם לפרטי הפוליסה שנמסרו על-ידי הלקוח ו/או מופיעים בטופס ההתקשרות.
״ספק השירותים״ – מוסך, חברת גרירה, שמאי, עו״ד, סוכנות השכרת רכב או כל גורם חיצוני אחר המספק שירותיו כשירות פרטני, המוצע כחלק מהשירות ובמסגרת שיתוף פעולה עם החברה.
״תנאי השירות״ – תנאי השירות המפורטים במסמך זה ומפרטים את השירותים הניתנים על ידי החברה ללקוח או מי מטעמו.
- תנאים כלליים:
- כותרות הסעיפים בהסכם זה נועדו למטרת נוחות בלבד ואין לייחס להן כל משמעות עניינית.
- הנספחים לתנאי השירות מהווים חלק בלתי נפרד מתנאי מסמך זה .
- בכל מקרה של סתירה או אי התאמה בין תנאי שירות אלו לבין כל תנאי כלשהו במסמך או מסמכים אחרים או התחייבות שניתנה ללקוח בעל פה לפני התקשרות בתנאי השירות, יגבר האמור בתנאי השירות.
- תנאי שירות אלו ממצים את כל ההסכמות בין הצדדים ומחליפים כל מצג, הבטחה ו/או התחייבות בכתב ו/או בע"פ שנמסרו ללקוח. מובהר כי אין באמור בסעיף זה כדי לגרוע מזכויות הצדדים על פי חוק הגנת הצרכן, התשמ"א – 1981 ו/או כל דין קוגנטי אחר ו/או עילות חוץ חוזיות.
- השירותים המפורטים במסמך זה ניתנים ללא מעורבותה של חברת ביטוח כהגדרתה בסעיף 1 לחוק השירותים הפיננסיים (ביטוח), התשמ״א 1981.
- מהות השירות
- החברה תעניק ללקוח שירותי תיאום וליווי לוגיסטיים ומנהליים, בין הלקוח לספקי השירותים הנדרשים בקרות תאונת דרכים. יודגש כי החברה אינה אחראית על טיב השירותים שיינתנו על ידי מי מספקי השירותים, היקפם או זמינותם, וזו תלויה בספקי השירותים בלבד.
- הלקוח זכאי לקבלת השירותים בשטחי מדינת ישראל בלבד (לא כולל שטחי הרשות אולם כולל שטחי יהודה ושומרון שאינם כלולים בתחומי הרשות הפלסטינית), ובכפוף למגבלות של ספקי השירותים כפי שישנן או יהיו בקשר עם כל שירות פרטני המוצע על ידם.
- סוגי השירות המוצעים לתיאום על ידי החברה:
- גרירת רכב במידת הצורך (פריסה ארצית)
- רכב חליפי במידה וחסר
- תיקון הרכב בפריסה ארצית
- טיפול בניהול התביעה מול חברות הביטוח ו/או כל גורם רלוונטי אחר
- הפניה לעורכי דין במקרה של נזקי גוף
- טיפול במצב של חוסר כיסוי לצד ג׳ (כשאין ממי לתבוע את התיקון)
- אחריות על תיקון הרכב במוסך עם אחריות ל-12 חודשים
- תיקונים באופן פרטי במחיר מוזל –
- איסוף והחזרת הרכב לנוחיות הלקוח
- מתן הצעות מחיר לחידוש ביטוח הרכב
- אופן הזמנת השירות וקבלת השירותים:
לקבלת השירותים כאמור לעיל, על הלקוח לפנות טלפונית למוקד החברה בטלפון 09-3004020 מכל טלפון או בכל אמצעי תקשורת נוסף אותו מעמידה החברה ללקוחותיה לטובת קבלת השירותים. הלקוח יזדהה בשמו, ימסור את מספר הרכב, צילום רישיון נהיגה, צילום רישיון רכב ופוליסת הביטוח התקפה וכל פרט נוסף שיידרש על ידי החברה, כדי לבחון האם הלקוח זכאי לקבל את השירותים על פי תנאי שירות אלו וכן את פרטי המיקום המדויקים של הרכב נשוא השירות.
- הצהרות והתחייבויות הלקוח:
- הלקוח מצהיר כי הפרטים שנמסרו ו/או ימסרו במסגרת אספקת השירותים על ידו לחברה בע"פ ו/או בכתב ו/או בטופס ההתקשרות, לגבי הרכב, הפוליסה, הלקוח, ובקשר עם תאונת דרכים, או בכל עניין אחר (להלן: "הפרטים") נמסרים בשמו, וכי הם מלאים, נכונים ומדויקים. הלקוח משחרר את החברה, שלוחיה, מנהליה ו/או כל מי מטעמה מכל נזק שיתרחב בעקבות מסירת פרטים בניגוד לאמור, או אי-עדכונה או אי-מסירת פרטים על ידו.
- הלקוח מצהיר כי תנאי השירות מהווים חוזה בינו לבין החברה וידוע לו כי השירותים ניתנים בהסתמך על הפרטים הנ״ל ובכפוף להם. במקרה של סתירה בין תנאי השירות לכל מסמך אחר, תנאי שירות אלו יהוו המסמך הקובע.
- הלקוח מתחייב לנקוט באמצעי זהירות סבירים כדי למנוע מכל מי שאינו זכאי לכך לקבל שירותים מהחברה בעבור הלקוח או בשמו.
- פעולות גורמים חיצוניים:
- בכל מקרה שבו על פי תנאי הסכם זה מתחייבת החברה לפנות לספקי שירותים וגורמים חיצוניים אחרים, או במקרים שתדרש לעשות כן על פי דין, כמו משטרת ישראל, סוכנויות או חברות ביטוח, מוסכים, חברות גרירה, עורכי דין, סוכנויות השכרת רכב, שמאים או כל גורם רלוונטי אחר, חלה התחייבותה אך ורק על נתונים שנמסרו לה ע"י הלקוח. מובהר כי אין לגורמים החיצוניים כל התחייבות מיוחדת כלפיו או כלפי החברה, כי היא איננה מציגה מצג כלשהו בקשר ליכולתם או אי יכולתם של הגורמים החיצוניים לבצע פעולה כלשהי בנוגע לרכב, לנהג, לנוסעים בו או ללקוח.
- בכל מקרה החברה אינה ולא תהא אחראית כלפי הלקוח לכל מעשה או מחדל של הגורמים החיצוניים או נזק כלשהו שנגרם, למעט נזקים שנגרמו כתוצאה ישירה מאשמתה של החברה ובכפוף ליתר הוראות הסכם זה.
- הגנת פרטיות ושמירת המידע
- מסירת המידע. פרטים ומידע שימסרו על ידי הלקוח אשר מהווים ׳מידע אישי׳ (כהגדרת המונח בחוק הגנת הפרטיות, תשמ״א 1981 – נתון הנוגע לאדם מזוהה או לאדם הניתן לזיהוי), ישמרו במאגר המידע של החברה, בארץ או בחו״ל, ויעובדו למטרות אספקה ותפעול השירותים, לרבות תוך העברת לספקי שירות וצדדי ג׳ קשורים לצורך זה. כמו כן, המידע האישי ישמש את החברה למטרות סטטיסטיות, לדיוור ישיר, לשיפור השירותים ולצרכים שיווקיים.
- אין עליך כל חובה חוקית למסור את המידע האישי, ומסירתו נעשית בהסכמתך ומרצונך החופשי בלבד. עם זאת, ללא מסירת המידע, כולו או חלקו, לא נוכל לספק את השירותים המבוקשים (למשל – ללא מסירת כתובת, לא נוכל לספק שירותי גרירה כאמור).
- דיוור ישיר. החברה עשויה לעשות שימוש במידע האישי על מנת לפנות אליך בדיוור ישיר. אם אינך מעוניין כי נפנה אליך בדיוור ישיר, תוכל לפנות אלינו בבקשת הסרה מדיוור ישיר במייל לכתובת [email protected], בציון ׳הסרה מדיוור ישיר׳ בשורת הנושא, או על פי הוראות ההסרה שיופיעו בהודעת הדיוור הישיר שתקבל. למען הסר ספק, החברה תפנה אליך בדברי פרסומת (כהגדרתם בחוק התקשורת, תשמ״ב 1982, תחת קבלת הסכמה מתאימה כנדרש על פי דין.
- העברה לצדדי ג׳. בהמשך לאמור לעיל, מובהר כי על מנת לספק את השירותים החברה תדרש לעיתים להעביר את המידע לצדדים שלישיים חיצוניים, שאינם ספקי שירות – זאת על בסיס (1) בקשת הלקוח (למשל – העברה לסוכנות או חברת ביטוח לצורך טיפול בפניית ביטוח), (2) לצרכי התגוננות משפטית בכל מקרה של סכסוך איתך או עם מי מטעמך, (3) במקרים של שינוי מבני בחברה, רכישת בעלות או שליטה בה, וכיו״ב, בהתאם לסעיף 17.4 מטה (המחאת זכויות), או (4) כאשר נדרשת לעשות כן על פי דין (למשל – על פי צו שיפוטי). החברה מתחייבת לעשות מאמצים סבירים לשמירה על סודיות המידע לנהוג באופן שכל מידע סודי ו/או אישי הנמצא בידיה בכל עת אודות הלקוח, הרכב, או תאונת הדרכים לא יגיע לידיעת אנשים או גופים החיצוניים לחברה שאינם נדרשים לכך, למעט כאמור לעיל.
- זכויותיך על פי חוק הגנת הפרטיות. שמורה לך הזכות לעיין במידע האישי אודותיך כפי שמצוי בידי החברה, ואם אינו שלם, נכון או מדויק, זכותך לבקש להשלימו, לתקנו או למחקו. לצורך מימוש זכויות אלו, תוכל לפנות לחברה בפרטי הקשר המופיעים בתחתית הסכם זה, בציון ׳פניית פרטיות׳ בשורת הנושא.
- הגבלות על מתן השירות:
- השירות יינתן אך ורק עם ספקי השירות שהחברה עובדת עימם בשיתוף פעולה. החברה רשאית לבחור או להחליף ספקי שירות לפי בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי.
- מובהר בזאת, כי החברה תפעל באופן סביר ובשקדנות ראויה למתן שירות באופן המיטבי ביותר ובאופן שיביא לתוצאה קרובה ככל האפשר לתוצאה הרצויה ללקוח, בכפוף למגבלות והתנאים המפורטים בתנאי השירות, אולם אין בכך התחייבות לתוצאה פרטנית.
- מובהר בזאת כי ההתקשרות בין החברה ללקוח אינה בשום אופן התקשרות לשם ביטוח או פוליסת ביטוח, ואיננה מהווה חוזה ביטוח, והחברה אינה מבטחת של הרכב, הנמצא ברכב, בעליו או הנוהגים בו בשום צורה שהיא.
- מובהר בזאת, כי החברה תפעל באופן סביר ובשקדנות ראויה להודיע לגורם כלשהו על הודעה שהתחייבה להודיע על פי הסכם זה.
- התחייבויותיה של החברה ע"פ הסכם זה מוגבלת אך ורק לנקיטת הפעולות המפורטות בתיאור השירות לעיל, ואין התחייבות מצד החברה לרמת שירות, טיב השירות זמינותו או היקף השירות הניתן בפועל על ידי מי מספקי השירות.
- האחריות המלאה, היחידה והבלעדית לזמינות השירות, משך ביצועו, מיומנות ספקי השירותים והעובדים, טיב השירות וכיו״ב, הינה של ספקי השירותים בלבד.
- אין החברה ו/או מי מטעמה אחראים לכל פגיעה ו/או נזק ו/או הפסד ו/או אובדן לגוף או לרכוש כלפי הלקוח ו/או מי מטעמו ו/או כלפי צד ג׳ כלשהו, הקשורים במישרין או בעקיפין עם הטיפול הניתן לרכב במסגרת שירותים שניתנו על ידי ספקי השירותים ו/או קבלני משנה.
- הגבלת אחריות:
- החברה לא תהיה אחראית אחריות חוזית וו/או נזיקית לכל נזק, הפסד, הוצאה או פגם שייגרמו ללקוח, לרכב, לנוסע, או משתמש אחר ברכב, או לצד שלישי כלשהו בקשר עם השירות ו/או בקשר עם או כתוצאה ממתן שירות או חוסר יכולתה של החברה למתן שירות לפי מסמך זה, אלא אם הדבר נגרם כתוצאה מרשלנות ו/או ביצוע עוולה נזיקית ו/או הפרת התחייבויות חוזיות על ידי החברה ו/או עובדיה, והכל בכפוף לתקרת האחריות כאמור בהוראות תנאי השירות. מובהר, כי הפטור האמור מאחריות לא יחול במקרה של מעשה זדון מהחברה או מי מהפועלים בשמה.
- תקרת האחריות – האחריות החוזית ו/או הנזיקית של החברה לכל נזק, הפסד או הוצאה שייגרמו ללקוח, לרכב, לנוסע או משתמש אחר ברכבו לצד שלישי כלשהו, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה ממעשה או מחדל של החברה, מנהליה, עובדיה או כל אדם או גוף אחר הפועל בשמה או מטעמה, לרבות הפרת התחייבות או חובה כלשהי של החברה ו/או רשלנות מצידה ו/או ביצוע עוולה נזיקית על ידה (כולל במקרים השונים הנזכרים בסעיפי הסכם זה אך למעט פעולה של החברה או מי מהפועלים בשמה שנעשתה בזדון), תוגבל לסכום של 1500 ש״ח סך הכל (להלן: "תקרת האחריות") ותקרת האחריות תכסה כל מספר של תביעות וכל מספר של עילות תביעה המתייחסות לאירוע מסוים ו/או כל הנובע ממנו ו/או קשור אליו.
- הפסקת שירות יזומה ע"י הלקוח:
- על הוראות תנאי שירות אלו יחולו הוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ״א 1981. ביטול השירות ייעשה בהתאם לסעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן. יש לציין כי השירות שניתן על ידי החברה נחשב לשירות שניתן בעסקת מכר מרחוק, כך שביטולו יינתן בהתאם לסעיף 14ג(ג)(2) הקובע כי ניתן לבטל את השירות עד 14 ימים מיום העסקה ובכל מקרה 2 ימים לפני מועד השירות המרכזי.
- האמור לעיל ניתן למען הסר ספק ואין בו כדי להוות ייעוץ משפטי.
- הוראות כלליות:
- ללקוח ברור כי החברה תהיה רשאית להעביר את זכויותיה וחובותיה ע"פ הסכם זה מטעמים סבירים, בשלמותן או בחלקן, כפי שתמצא לנכון ומבלי לקבל את הסכמת הלקוח לכך, אם הנמחה יקבל על עצמו את כל ההתחייבויות כלפי הלקוח לפי הסכם זה.
- מוסכם בזה כי סמכות השיפוט באשר לתנאי השימוש וכל הנובע ממנה תהיה בלעדית לבתי המשפט המוסמכים במדינת ישראל בלבד ועל פי הדין הישראלי בלבד.
- כתובות והודעות:
- כתובתו של הלקוח הינה כמצוין בטופס ההתקשרות ו/או על פי המידע שנמסר על ידי הלקוח בע"פ או בכתב. כתובתה של החברה הינה כמפורט בתנאי השירות.
- הודעה שתשלח בדואר רשום תחשב כהודעה שנתקבלה בתוך 4 ימי עסקים ממועד המשלוח בסניף דואר בישראל ובלבד שיהיה בידי המודיע אישור משלוח בדואר רשום. הודעה שנמסרה בידי שליח תחשב כהודעה שנתקבלה בתוך 24 שעות ממועד מסירתה בפועל. כמו כן, החברה רשאית למסור הודעות ללקוח באמצעות דואר אלקטרוני ובלבד שהלקוח הסכים לקבל הודעות בדוא"ל.
- התקשרויות אחרות:
- הלקוח מצהיר בזה כי הובהר לו שהחברה עשויה להתקשר בהסכמים אחרים עם אנשים או גופים אחרים למתן השירות נשוא השירותים או חלקם, ומאשר כי אין ולא תהיה לו כל טענה במקרה שהוראות הסכמים אלה יהיו שונות, כולן או חלקן, מהוראות תנאי השימוש.
- אין באמור בהוראה זו כדי לגרוע מאחריות החברה כלפי הלקוח ומזכויות הלקוח בהתאם להוראות תנאי השימוש.
- החברה מבקשת להדגיש בפני הלקוח את התחייבויותיו המפורטות בסעיפים7.2 , 8, 9 ו-10 בהסכם זה.